Indul a HelloPay edukációs kampánya a Direktborravalóról
A bankkártyával fizetett borravaló több szempontból is előremutató megoldás: ha a felszolgáló magán bankszámláján kerül jóváírásra, akkor a jelenlegi szabályozás alapján adó és járulékmentes lehet, csökkenti az adminisztrációs terheket és építi a bizalmat a vendégek, munkavállalók és munkaadók között – derült ki a HelloPay Zrt. sajtóbeszélgetésén.
Budapest, 2024. július 31. – Az elmúlt napokban népszerű témává vált a borravaló adózása. A HelloPay Direktborravaló szolgáltatása évek óta sikerrel kínál megoldást a készpénzes környezetben széles körben ismert borravaló bankkártyával történő fizetésére. Mindezt a hatályosjogszabályoknak megfelelően, és adó és járulékmentesen biztosítja – pontosan úgy, ahogy az a készpénzben nyújtott borravalónál történne, csak a kor fizetési szokásainak és az innovatív környezetnek megfelelően, bankkártyával.
Annak ellenére, hogy a szolgáltatás évek óta elérhető és a vendégek, koncert és fesztivállátogatók nap, mint nap találkozhatnak vele, sokak számára még mindig nem teljesen egyértelmű, hogy mi minősül borravalónak, mi szervízdíjnak és ebből mit kap a felszolgáló. Emiatt a HelloPay Zrt. edukációs kampányt indít .
A témával kapcsolatosan osztotta meg tapasztalatait a média képviselőivel a Hellopay Zrt. vezérigazgatója, Varga Norbert, valamint Budapest egyik legnagyobb és legforgalmasabb szórakozóhelye, a Szimpla Kert tulajdonosa, Zsendovits Ábel – a beszélgetés moderátora Kántor Endre, a Borravaló gasztrokultúra magazin alapítója volt. A beszélgetésből kiderült: a vendégek mintegy 90%-a már bankkártyával vagy okoseszközzel fizet, a borravaló összege a Direktborravaló rendszerének köszönhetően mérhetően nőtt, a borravaló a felszolgáló magán bankszámláján kerül jóváírásra, és ennek köszönhetően nő a transzparencia, nő az alkalmazottak bére és javul a kiszolgálás színvonala.
„A megoldás vonzó az alkalmazott számára, ahol egyértelműen honorálódik a jól végzett munka, hiszen a fogyasztók által fizetett borravaló összege a magán bankszámlájukon íródik jóvá. Ezzel együtt csökken az adminisztrációs terhünk, és könnyebb a munkaerő megtartás, ami win-win szituáció.” – mondta Zsendovits Ábel.
A Direktborravaló szolgáltatás lényege, hogy a vendégek által adott bankkártyás borravaló közvetlenül a felszolgáló magán bankszámlájára kerül, míg a termékek ellenértéke a vendéglátóhely céges számlájára érkezik. A jelenleg hatályos szabályozás értelmében ez az adó- és járulékmentesség miatt nagy előnyt jelent mind a felszolgálók, mind a vendéglátóhelyek számára, növelve a dolgozók motivációját és a vendégek elégedettségét.
„A HelloPay évek óta azért dolgozik, hogy megoldásaival hozzájáruljon a vendéglátóipar fejlődéséhez és a Direktborravaló szolgáltatás terjesztésével növelje a vendégek és a munkavállalók elégedettségét. Emiatt indítjuk el edukációs kampányunkat is, mert szeretnénk, hogy minél többen éljenek ezzel a kedvező lehetőséggel.” – mondta Varga Norbert.
A HelloPay Direktborravaló megoldását jelenleg több mint 180 vendéglátóhelyen, nagyságrendileg mintegy 700 felszolgáló használja napi szinten. A társaság célja, hogy rendszereit továbbfejlessze és még több vendéglátóhelyen vezesse be az iparág számára releváns értékteremtő szolgáltatásait, köztük Direktborravaló megoldását. E cél sikeres megvalósításához nagy mértékben hozzájárul, hogy a HelloPay mára az OTP Mobil Kft. leányvállalataként működik. A cégek közötti szinergiák kiaknázásával további lehetőségek nyílnak.
A HelloPay Zrt. vendéglátó és szórakozóhelyek számára kínált részletes ismertetője ITT érhető el.
A tájékoztatás nem teljeskörű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről a HelloPay Zrt. honlapján (www.hellopay.hu) közzétett általános szerződési feltételekből és hirdetményekből tájékozódhatnak. Az HelloPay Zrt. fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.